Vállalati filozófia
A Summit D&V Kft. vállalati filozófiája
Vállalati jövőkép
Célunk egy globális szervezet lenni, amely folyamatosan egy lépéssel előre jár a változások kezelésében, új értéket teremt és nagy figyelmet fordít a társadalomra.
Irányítási alapelvek
Tevékenységi irányelvek
- Becsületes és nyílt eljárások a Sumitomo Corporation üzleti filozófiája alapján és az irányítási alapelvekkel összhangban.
- A törvények és rendeletek betartása a legmagasabb etikai normák fenntartása mellett.
- Magas hangsúly helyezése az átláthatóságra és nyitottságra.
- Nagy jelentőség tulajdonítása a globális környezet védelmének.
- Figyelem fordítása a társadalomra hasznos vállalati tagként.
- Csapatmunka és integrált vállalati erő elérése az aktív kommunikáció révén.
- Világos célok kitűzése és lelkesedéssel történő elérése.
A Sumitomo üzleti filozófiája
A Sumitomo Vállalatcsoport Vállalatvezetési Alapelvei és Tevékenységeire vonatkozó Iránymutatásainak alapja a Sumitomo Üzleti Filozófiája, amely a Sumitomo Csoport megalakulása óta eltelt 400 évben generációról generációra öröklődik.
A Sumitomo Üzleti Filozófiája több generáción keresztül, folyamatosan alakul, alapja a Sumitomo család alapítója, Masatomo Sumitomo (1585-1652) által írt “Monjuin Shiigaki”, Az alapító intelmei, amely összefoglalja a kereskedők számára legfontosabb szabályokat. A Sumitomo Üzleti Filozófiája alapelveit az Üzleti Alapelvek két cikke tartalmazza.
Üzleti alapelvek
1. cikk A Sumitomo erősségének és prosperitásának forrása, hogy üzleti tevékenysége során az integritására és a józan gazdálkodásra helyezi az elsődleges hangsúlyt.
2. cikk A Sumitomo, a folyamatosan változó környezethez való eredményes alkalmazkodás érdekében előrelátó és rugalmas. Azonban semmilyen körülmények között nem törekszik könnyen elérhető nyereségre, és nem cselekszik józan belátás nélkül.
Az 1. cikk az integritást, a tisztességet helyezi minden elé, míg a 2. cikk a nyereség gyors és tisztességes elérése érdekében szükséges vállalkozói szellem fontosságát hangsúlyozza, ugyanakkor kiemeli a változó társadalmi környezethez való alkalmazkodás fontosságát, az üzleti tevékenységek megújításának szükségességét a könnyen elérhető nyereségre törekvés vagy a megalapozatlan cselekvés tilalma mellett.
A Sumitomo Üzleti Filozófiája, amely Az alapító intelmei megszületése óta generációról generációra öröklődik, továbbra is azokat az örökérvényű alapelveket fogalmazza meg, amelyek a Sumitomo Csoporthoz tartozó vállalatokat vezérlik üzleti tevékenységük során.
A Sumitomo Üzleti Filozófiája számos további hitvallást is magában foglal.
Így például a következőt: „A saját haszon és a mások haszna, a magán- és a közérdek egy és ugyanaz.” Más szóval, a Sumitomo üzleti tevékenysége járjon haszonnal a Sumitomo számára, ugyanakkor szolgálja a nemzet és a társadalom javát is. A Sumitomo Vállalatcsoporthoz tartozó vállalatoknak mindig ezt a szemléletet kell követniük.
A második hitvallás a „Grandiózus Terv”. Ez a rézbányászat, a Sumitomo valaha alaptevékenységének számító tevékenység aranykorából származik, amihez elengedhetetlen volt a hosszú távú vízió és a folyamatos erőfeszítés. A Vállalat korábbi vezetése a szélesebb kontextusban és hosszú távú perspektívákban gondolkodás, az egész nemzet és a társadalom javát szolgáló, előrelátó működés szemléletét hagyta örökül a vállalat mindenkori vezetőire.
A harmadik hitvallás: „Számunkra az ember a legnagyobb érték.” Az emberi erőforrás folyamatos kiművelése, fejlesztése az idők során a legfontosabb cél volt számunkra.
Ezért a Sumitomo Üzleti Filozófiája hangsúlyozza a vállalkozó szellem fontosságát, ami ahhoz szükséges, hogy a vállalat mindig egy lépéssel a változások előtt járjon, kiemeli az integritás és a józan gazdálkodás, valamint a könnyű haszonszerzés elkerülésének fontosságát, a közjó szolgálatát, és a hosszú távú gondolkodás jelentőségét. A Sumitomo Vállalatcsoport ezen üzleti filozófia jegyében tevékenykedik immár több mint 400 éve.